På Wattholma Golfklubb strävar vi efter att skapa ett tävlingsutbud som passa alla, nybörjare som rutinerade.

Tävlingskommittén ansvarar för planering och genomförandet av våra tävlingar.

Återkommande tävlingar varje vecka är:

• Söndagstouren
  • Seniorgolfen
  • Damernas onsdagsgolf
Klubben deltar även i distriktets seriespel med lag i följande serier:
  • D60, D70
  • H60, H70

Wattholma GK deltar även i distriktets tävlingsutbyte, läs mer om detta här.

TÄVLINGSBESTÄMMELSER

Allmänna tävlingsbestämmelser för Wattholma GK

Tävlingar spels enligt gällande ”Regler för golfspel” och ”Spel- och tävlingshandboken” samt klubbens ”Lokala regler”.

Dessutom gäller följande tävlingsbestämmelser för klubbens tävlingar om inte annat beslutats för enskild tävling.

För att delta krävs att spelaren är aktiv medlem i en golfklubb och att anmälningsavgiften för aktuell och tidigare tävlingar är erlagda.

Exakt handicap krävs för att få pris och vara med på resultatlistan i en tävling.

Anmälan sker via www.golf.se/ Min Golf. Genom att anmäla sig till klubbens tävlingar godkänner man att relevanta personuppgifter publiceras på klubbens olika informationskanaler.

Anmäld spelare som, utan giltig anledning, uteblir från tävling skall betala startavgiften + ev. greenfee.

Prisutdelning sker snarast möjligt efter att varje klass är avgjord. Priser som inte avhämtas av spelaren (i undantagsfall spelarens ombud) tillfaller nästa pristagare eller i vissa fall tävlingskommittén.

Spelare som av medicinska skäl behöver använda persontransportmedel vid tävling, skall visa upp skriftligt tillstånd ifrån hemmaklubbens styrelse (baserat på läkarintyg). Spelaren bokar själv golfbil via klubbens reception.

Anmälningsavgiften är vid singeltävling 100:-/spelare, vid par/lagtävling 100:-/person om inget annat angivits.

Spelare som inte är medlem i Wattholma GK betalar dessutom en tävlingsgreenfee om ½ ord. greenfee/spelare.

Presentkort gäller inte som ersättning för startavgift eller tävlingsgreenfee.