Banan stängd för säsongen

Tack för det gångna året
Vi välkomnar alla medlemmar och gäster 2024 när vi öppnar igen.

WATTHOLMA GOLFKLUBB

– Klubben där vi alla trivs

Banan  är utmanande för den duktige golfaren på birdiejakt men de som inte kommit så långt i sin golfutveckling möts istället av en inbjudande vänlighet då det nästan alltid finns en snäll väg till koppen. Karaktären påminner en hel del om linksgolf, då vinden i det öppna landskapet gör varje runda unik.

Grönt kort

Välkommen till golfen!
För att börja spela golf på alla Sveriges banor behöver du ha ett Golf-ID och Grönt Kort.
Ditt Golf-ID gör det möjligt att bli medlem på en klubb och boka starttider på olika banor.

Så tar du Grönt Kort
Det Gröna Kortet är ditt bevis på att du vet hur man spelar golf på ett säkert sätt och att du kan ta dig runt på en bana med en tillräcklig spelstandard.
När du tar Grönt Kort går du både igenom teorin och tränar på spelet – och det det kan du göra på ett av två sätt:
1. Registrera dig för den kostnadsfria Grönt Kort-webben här, där du lär dig teorin.
Träna och spela sedan på Wattholma GK.
2. Kontakta oss via formulär på höger sida för vad vi kan erbjuda er för introduktionsmedlemskap samt utbildning.
Barnens väg in i golfen kallas Golfäventyret, som har anpassade korta banor och utrustning.

På väg tillbaka till golfen?
Har du spelat golf tidigare, tagit ett uppehåll och vill börja spela igen?
Då kontaktar du den golfklubb du vill bli medlem i så hjälper de dig att komma igång. Välkommen tillbaka!

Bli medlem?

Registrera dig idag.

Medlemskapet innefattar:
-Medlemskap i Wattholma golfklubb med fritt spel under 2024(ej greenfeemedlem)
-SGF-anslutning
-SGF:s medlemsförsäkring
-Tidningen Golf Nyttan
-Medlemsförsäkring i SGF,för mer info klicka på länken