greenfee 2024

18 hål helger550 kronor
9 hål vardagar300 kronor
9 hål helger350 kronor
Kan Inte kombineras med andra rabatter

Bokningsregler för medlemmar och gäster

1. Allt spel måste bokas, även när klubbhuset inte är öppet.
Och du som spelare måste se till att anmäla din ankomst.
Du kan ankomstregistrera dig genom att gå in i klubbhuset och anmäla dig eller du kan själv ankomstregistrera dig om du använder appen ”Min Golf bokning”, manuellt eller med automatik.
Har du gått ut innan klubbhuset öppnat kan du alternativt komma in efter ditt spel och anmäla dig.
Att boka din starttid ger oss i GIT ger oss bra statistik för uppföljning och planering samt att du hjälper oss att visa vilka som är ute och spelar när vi gör greenfeekontroller.

2. Avbokning måste ske senast 2 timmar innan bokad tid om du fått förhinder.
Detta för att vi ska kunna erbjuda starttiden till någon annan.
Vi har nu liksom många andra klubbar infört en No Show-avgift (200:-) .
Så glöm inte att avboka din tid vid förhinder för att slippa bli debiterad avgiften!

Vi respekterar självfallet att sjukdom och andra oförutsedda händelser kan inträffa och tar hänsyn till detta inför en eventuell debitering av ”No show-avgift”.
Självklart kommer vi även ta hänsyn till om vädret inte gör det lämpligt att spela golf, tex vid kraftigt regn eller åska. Kontakta oss därför ALLTID om du inte kan utnyttja din bokade starttid, även om det är mindre än 2 timmar i förväg. Detta gäller både gäster och medlemmar.

3. Har ni en gästspelare med i ert sällskap, följs åt in i klubbhuset och berätta att ni ska spela tillsammans, så får gästen 100:- rabatt för 18 hål på ordinarie greenfee.
Ingen rabatt lämnas om enbart gästen kommer in och säger ”jag ska spela med xxx xxx”.
Efter stängning i klubbhuset ska givetvis både medlem och gäst vara bokad i samma boll för att rabatten ska gälla.

Rabatter

Juniorer
Juniorer spelar alltid för halv greenfee, upp tom 21 år.

Distriktets juniorer t.o.m. en ålder av 21 år (födda 2003 eller senare), spelar gratis på vardagar med start före 13.00. Tidsbokning och registrering i GIT krävs.

Upplandsgreenfee
25 % på ordinarie greefee gäller för medlemmar i de klubbar som deltar i Upplandsgreenfee. Gäller endast sådana medlemmar som spelar på hemmabanan utan att erlägga greenfee, s.k. fullvärdiga medlemmar. Rabatten erbjuds helgfri måndag – fredag med start före 13:00. Läs mer under www.upplandsgolf.se om vilka klubbar som ingår i överenskommelsen.

Golfhäftet
Innehavare av Golfhäftet erlägger halv ordinare greenfee alla dagar i veckan.
Vi erbjuder även Golfhäftet Plus, se aktuella tider på Golfhäftets hemsida eller i appen.

Rabatt för gäster som spelar med medlem
Greenfeegäst som spelar med medlem erhåller 100.- rabatt på ordinarie 18-hålsgreenfee, dock skall gästen/gästerna spela i samma boll som medlemmen. För juniorer är det 50.- rabatt på ordinarie 18-hålsgreenfee för juniorer. Ingen rabatt på nio hål.