INBJUDAN TILL WATTHOLMA GK´s MATCHSTEGAR 2023

Matchstegen är en kul tävlingsform där vi spelar matchspel med handicap, mot en motståndare eller ett motståndarpar. Den spelas i utslagsform och sprids ut över hela säsongen. Alla kommer att spela minst två matcher då förlorarna i första matchen gå vidare till en ”omvänd”, egen stege, s.k. ”revanschstege”, emedan vinnarna går vidare i huvudstegen.
Vi kommer i år att bjuda in till 3 st kategorier, Singel Dam, Singel Herr samt, Partävling Foresome.
Anmälan är öppen till och med 19e Maj 2023, därefter lottas lagen och stegen publiceras på klubbens hemsida, senast fredag veckan efter. Du/ni tar själv kontakt med era motståndare och bestämmer matchtid innan sista datum för ronden. Efter spelad match rapporteras resultatet in till tävlingsledare.
Sista datum för när matchen måste vara spelad kommer att definieras i spelschemat och kommer att vara beroende av antalet deltagare.

Låter detta intressant? Maila då din/er anmälan till anders.holmberg@ge.com, med golf id och mobilnummer, alternativt via SMS på 0705-777808 senast den 19e Maj 2023. .

OBS! Om vi blir färre än 8 spelare / par i någon kategori så ställer vi in kategorin.
Tävlingsavgift är 100:- / deltagare oavsett kategori, exklusive eventuell greenfee, vilken betalas in receptionen i anslutning till spel av första rundan.
För frågor eller funderingar vänligen kontakta anders.holmberg@ge.com, alternativt ring på 0705-777808.
Mer detaljer kommer närmare tävlingsstart efter att du anmält dig.

Mvh Tävlingskommittén Wattholma GK genom Anders Holmberg